Diskografi

Claudio Monteverdi: Orfeo, med Ensemble Altapunta/Lundabarock, dirigeret af Fredrik Malmberg

BIS Records 2021, https://bis.se/conductors/malmberg-fredrik/monteverdi-lorfeo

Peter Heise: Samlede sange, med Christian Westergaard

Dacapo Records 2021, https://www.dacapo-records.dk/da/udgivelser/heise-peter-heise-the-song-edition

Carl Nielsen: Moderen, med Palle Knudsen og Odense Symfoniorkester, dirigeret af Andreas Delfs

Dacapo Records 2020, https://www.dacapo-records.dk/da/udgivelser/nielsen-moderen-op-41-et-eventyrspil-i-en-prolog-og-syv-billeder

Anders Monrad: Mærsk Operaen, med EKKOZONE, dirigeret af Jesper Nordin

Dacapo Records 2018, https://www.dacapo-records.dk/da/udgivelser/monrad-maersk-operaen

Per Nørgård: Libra, med DR VokalEnsemblet, dirigeret af Fredrik Malmberg.

Dacapo Records, 2012, https://www.dacapo-records.dk/udgivelser/noergaard-libra

Jens Sehested: Danske Viser, med Lars Ulrik Mortensen, cembalo.

CD udgivet med bøgerne om Jens Sehesteds digte, Det Danske Sprog- og Litteraturselskab, 2011, http://www.universitypress.dk/shop/jens-steen-sehesteds-3047p.html

Dietrich Buxtehude: Skandinaviske Kantater, med Theater of Voices og Concerto Copenhagen, dirigeret af Paul Hillier.

Dacapo Records, 2010

Heinrich Schütz: Johannespassion og Jesu syv ord på korset, med Ars Nova Copenhagen, dirigeret af Paul Hillier.

Dacapo Records, 2010, https://www.dacapo-records.dk/udgivelser/schutz-die-sieben-worte-johannes-passion

Heinrich Schütz: Juleoratorium, med Ars Nova Copenhagen og Concerto Copenhagen, dirigeret af Paul Hillier.

Dacapo Records, 2009, https://www.dacapo-records.dk/udgivelser/schutz-weihnachtshistorie-auferstehungshistorie

Ib Nørholm: Songs of their times, med Signe Asmussen, sopran, og Christian Westergaard, klaver.

Steeplechase Productions, 2008, https://www.danacordbutik.dk/product_info.php?products_id=34415

Anmeldelser

Heinrich Schütz, Weihnachtshistorie

Paul Riley i BBC Music Magazine:
‘Paul Hilliers Evangelist, Adam Riis, negotiates with consummate skill the fine Line between church and stage in articulating the story, and he’s notably striking at the end where, with nobility and grandeur, Schütz imagines the Christ-child flourishing and growing.’
 
 

Heinrich Schütz, Die Sieben Worte

David Vickers i Gramophone:
‘Each singer performs their solo lines insightfully, especially Adam Riis’ Jesus and Jakob Bloch Jespersen’s penitent thief.’

Per Nørgård, Libra

Valdemar Lønsted i Information:
‘Hovedpersonen i dette antroposofiske antidrama var Adam Riis, som esoterisk kantor med et nærvær i optimal ligevægt. Det var en balance, der satte sit skønhedspræg på hele hans forehavende: den tætte lyriske klang, ordenes rytmiske musik, åndedrættets ubesværede himmelflugt, den sikre kontrol over højt og lavt register.’
 
Ung-Aang Talay i Bangkok Post:
‘… Adam Riis, whose voice combines fervour with a kind of dreaminess that suites the music perfectly’

Carl Nielsens Moderen

Valdemar Lønsted i Information:
‘Det er en fryd at høre Adam Riis’ smukke behandling af linjespil og klangfarver i eksempelvis de mere mørke sange.’
 
Graham Rickson for theartsdesk.com:
‘ Tenor and bass soloists Adam Riis and Palle Knudsen are glorious in their many solo numbers’
 

Messias med Musica Ficta

Thomas Michelsen i Politiken:
‘Tenoren Adam Riis var noget af det bedste ved Musica Fictas ’New Light Messiah’ … især hans smukke arbejde som både korsanger og solist i et setup, der på barokrigtig maner lod sangerne varetage begge funktioner.’